منه منه من

منه منه من

هاهاها دارم تمرین میکنم من باشم فقط همین
منه منه من

منه منه من

هاهاها دارم تمرین میکنم من باشم فقط همین

برای خانم معلم

من تحصیلاتم اقتصاده ارشد اقتصاد کشاورزی دارم اما خوب الان میخوام یه مطلب روانشناسی (چقد به هم مربوط)برای خانوم معلم مهربون بذارم

بهر حال شاید به دردش خورد شایدم نه هان؟

امید خان یه ترکیبی از کمال گرا و خود شیفته هست این افراد می خواهند همیشه در زندگی نقش پسر خوب یا دختر خوب را بازی کنند.

دیگران نیز از اینگونه افراد انتظار دارند که همیشه آدم خوبه باشند، مثلا والدین همیشه او را به عنوان پسر خوب یا دختر خوب می شناسند.

همواره برای شان درست و غلط مهم است، یعنی همیشه می خواهند کارهای شان درست و بهترین باشد.

اگر زمانی بفهمند کار نادرست یا اشتباهی کرده اند، کاملا به هم می ریزند.

همیشه یک ترس درونی از اشتباه کردن در آن ها وجود دارد.

این افراد سرزنش های درونی فراوانی دارند به همین دلیل همیشه در درون شان احساس گناه و سرزنش می کنند.

همیشه فکر می کنند، باید کاری انجام دهند که بهتر شوند.

این آدم ها در تمام طول زندگی شان به دنبال انجام کارهایی هستند که مفید باشد.

این آدم ها معمولا از لحظات شان لذت نمی برندو نمی توانند در همان لحظه باشند یعنی همیشه در آینده به دنبال نتیجه هستند.

تنها وقتی به نتیجه برسند احساس خوبی خواهند داشت که البته این احساس خوب موقت است چون وقتی نتیجه ای به دست می آید دیگر تمام است و تلاش برای نتیجه دیگری آغاز می شود.

مدام در حال ارزیابی خودشان هستند و مدام در ذهن شان در حال پرسیدن سوال هایی مانند من به اندازه کافی خوب هستم؟ یا من به اندازه کافی کار می کنم؟ یا...هستند یعنی همیشه در درون شان دادگاهی برپاست.

همیشه ناراضی و سرخورده و ناراحت هستند چون یک آدم کما ل گرا انتظارات و توقعات زیادی از خودش، دیگران و دنیای پیرامون دارد.

معمولا از همه اتفاقات ناراحت هستند و مدام «چرا» می گویند.

مرتب میزان پیشرفت شان را ارزیابی می کنند.

همیشه نگاه شان این است که یا همه یا هیچ . یعنی فکر می کنند، تنها یک راه درست وجود دارد.

برای این آدم ها قوانین و چهارچوب ها خیلی مهم است.

آنقدر به دنبال بی نقص ها و کامل ها هستند که چندان از زندگی لذت نمی برند.

ذهن خیلی شلوغی دارند.

نظم و هماهنگی و همیشه مرتب وبا برنامه بودن برای شان خیلی مهم است.

چطور کمال گراها را بشناسید

۱. باید و نباید از واژ ه هایی است که زیاد استفاده می کنند مثلا تو باید به من زنگ می زدی یا تو باید...

۲. این افراد دوستان و ارتباطات کمی دارند(ممکن است دوستان صمیمی خاص داشته باشند ولی مسلما تعداد آن ها کم است)

۳. به راحتی کسی را نمی پذیرند و چون نگاهی عیب جو دارند به محض پیدا کردن ایرادی او را کنار می گذارند.

۴. این افراد تنوع طلب نیستند مثلا بیشتر لباس های تکراری می پوشند، چیزهای تکراری استفاده می کنند، برای این که اشتباه نکنند خیلی به دنبال چیزهای جدید نیستند.

۵. خیلی آدم های کنترل گری هستند این موضوع را به خصوص کسانی که با آن ها زندگی می کنند متوجه می شوند.

۶. مدام می خواهند، رفتار دیگران را اصلاح کنند به خصوص وقتی نقص ها و ناپختگی های دیگران را می بینند شروع به غرزدن و انتقاد کردن می کنند.

۷. بیشتر در حال گوشزد کردن نقص های دیگران هستند نه تشویق کردن آن ها.

۸. اگر کاری را به آن ها واگذار کنند به نحو احسن انجام می دهند.

ایرادگیرهای انتقادناپذیر

۱. همیشه در تصمیم گیری مشکل دارند چون از اشتباه کردن می ترسند. تصمیم گیری قطعی برای شان سخت است مثلا وقتی می خواهند لباس بخرند بارها و بارها مغازه های مختلف را می بینند با دیگران مشورت می کنند بالاخره نمی توانند به راحتی تصمیم بگیرند.

۲. مدام از دیگران ایراد می گیرند.

۳. از این که مورد انتقاد قرار بگیرند می ترسند، وقتی انتقادی را می شنوند ناراحت می شوند.

۴. پذیرش کمی دارند.

۵. معمولا هم نسبت به خودشان وهم دیگران نوعی خشم و عصبانیت دارند چون نقص ها را می بینند.

۶. تحمل عقاید متفاوت را ندارند و فقط نظر خودشان را درست می دانند.

۷. مقداری خودخواه هستند یعنی فقط خودشان را قبول دارند.

خوب شبیه همسر گرام بود؟

حالا خود شیفته ها

کسانی که دارای این شخصیت اند مردمانی بسیار خودخواه هستند و توجه خاصی به خود دارند. بر پیشرفت استعداد های خود تکیه می کنند. و نسبت به دیگران بسیار حساس هستند. برای خود ارج و اعتبار فراوانی قائل اند. خود را بهترین فرد می دانند و اجازه  ابراز وجود به کسی نمی دهند . آنها بسیار مغرورند،  از دیگران توقعات بسیار نا به جا و خود خواهانه دارند.

انتظار دارند با بهترین ها ارتباط برقرار کنند. معمولارفتار اجتماعی  همسر این افراد در جمع بسیار برایشان مهم است و انتظار دارند همانطور که خودشان میدرخشند همسرشان هم بدرخشد(از هر لحاظ )


اگه چیزایی که خوندی به دردت خورد بگو درمانش رو هم پیدا کنم واست خانوم اجازه


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد